اتاق پروف آنلاین

آیا اتاق پرو مجازی (آنلاین) در زندگی و خریدهای آنلاین ما تاثیر خوبی خواهد داشت؟

آیا اتاق پرو مجازی (آنلاین) در زندگی و خریدهای آنلاین ما تاثیر خوبی خواهد داشت؟

در سالهای اخیر تکنولوژِی بسیار پیشرفت چشمگیری در زندگی بشر داشته است. در این سالها یکی از نیازمندی های مهم ما انسانها خرید اینترنتی بوده ، به ویژه در بخش خرید پوشاک که انتخاب درست آن بسیار مهم است. اما چگونه در خرید اینترنتی لباس انتخاب صحیح داشته باشیم؟ آیا میتوان با یک اتاق پرو مجازی بتوانیم آن را حل کنیم؟ در این مقاله بیشتر با آن آشنا می شویم و فروشگاه های آنلاین خرید لباس را با این تکنولوژِی معرفی خواهیم کرد.

اتاق پرو مجازی ( اتاق پروف آنلاین )
یک اتاق پرو مجازی = virtual dressing room (که به آن رختکن مجازی یا اتاق تعویض لباس مجازی نیز گفته می شود و در آن کارکردهای مختلف لباس مورد بررسی قرار می گیرد) معادل یک اتاق پرو فروشگاهی است. این اتاق پرو به خریداران امکان می دهد که لباس ها را امتحان کنند تا بتوانند اندازه، سبک یا متناسب بودن آنها را مورد ارزیابی قرار دهند، البته به صورت مجازی نه واقعی.

اکنون تعداد فروشگاه هایی که در زمینه ارائه این خدمات فعالیت می کنند، بسیار کم است. در ایران همچین تکنولوژِی را می توان در وبسایت فروشگاهی برندزون مشاهده کرد.فناوری پرو لباس یا براساس مشکلی (اندازه، تناسب یا استایل) که این فناوری در صدد رفع آن است، طبقه بندی می شود یا براساس رویکرد تکنولوژیکی آن. خود رویکرد تکنولوژیکی انواع مختلفی دارد.

خدمات پیشنهاد سایز :
سیستم های پیشنهادی براساس ترکیبی از عوامل، سایز پیشنهادی را به خریدار ارائه می دهند. اطلاعاتی که در زمینه تناسب لباس ها می تواند توسط چنین سیستم هایی منتقل شود، در حالت کلی بسیار محدود هستند؛ زیرا سایز با تناسب فرق دارد و یکی نیست. بعضی از سیستم های پیشنهادی از لباس های موجود برای پیشنهاد سایز مناسب به خریدار استفاده می کنند، در حالیکه برخی دیگر از اندازه های خود مشتری بهره می گیرند. البته سیستم های پیشنهادی برای اقلامی فراتر از پوشاک، از جمله سایز بندی حلقه نیز ساخته شده اند. به عنوان نمونه می توان در این زمینه به سیستم Find My Ring Size اشاره کرد. برخی دیگر از سیستم ها از ترکیبی از لباس های موجود و اندازه های مشتریان (که به سایزبندی بیومتریک معروف است) استفاده می کنند؛ این در حالی است که بعضی دیگر سوالات مرتبط با اولویت سبک شخص را نیز به امکانات سیستم خود می افزایند. سیستم هایی که از اندازه های موجود کمک می گیرند؛ یا از اندازه محصولات برند خود و یا از پایگاه داده اندازه های طرح تامین کنندگان لباس استفاده می کنند.

راه حل های سه بعدی سازی اتاق پرو:
اتاق های پرو سه بعدی از تصاویر سه بعدی تولید شده توسط رایانه ها برای ایجاد تجربه ای مشابه انجام بازی در دنیای مجازی، استفاده می کنند. این راه حل ها با استفاده از اندازه های بدن مشتریان و اطلاعات شکل اندام آنها، یک مانکن مجازی (آواتار) می سازند.

ساخت یک آواتار از خریدار مستلزم این است که خریدار اندازه های خود را بگیرد و آنها را به سیستم بدهد تا سیستم داده های آن را آماده کند. گاهی اوقات ممکن است این آواتارها کاملاً شخصی شوند، در این صورت آواتارها براساس نژاد، رنگ (تن) پوست، مدل موی از پیش تعیین شده یا تصویر بارگذاری شده از چهره مشتری به صورت شخصی ساخته می شوند. سپس ممکن است از این آواتارها برای نشان دادن ظاهر خریدار در هنگام پوشیدن لباس یا در هنگام استفاده از اکسسوری و سایر اقلام، در هنگام فروش استفاده گردد.

نسخه های پیشرفته تر امکان مقایسه همزمان انواع مختلفی از لباس ها را در کنار همدیگر ممکن می کنند و می توان با استفاده از آنها چندین لباس مختلف را همزمان امتحان کرد.

آیا اتاق پرو مجازی (آنلاین) در زندگی و خریدهای آنلاین ما تاثیر خوبی خواهد داشت؟
آیا اتاق پرو مجازی (آنلاین) در زندگی و خریدهای آنلاین ما تاثیر خوبی خواهد داشت؟

اتاق پرو مجازی حاوی تصویر دقیق :
این فناوری حاصل همگرایی دو تکنیک است: استفاده از مدل های واقعی و مانکن های آراسته. در این فناوری به جای اینکه برای ساخت تصاویر از عکاسی لباس بر تن مانکن هایی که اندام و سایزی مشابه مشتریان دارند، استفاده گردد؛ تصاویر با استفاده از مانکن های رباتیک تغییر شکل پذیر ساخته می شوند. در این فناوری، عکس مانکن های کنترل شده توسط کامپیوتر، سریعاً به شکل ها و اندازه های مختلفی در می آیند و تصویر همراه با اندازه هایی که تصویر را تولید می کنند، در یک پایگاه داده ذخیره می گردد. از آنجاییکه مانکن ها توسط رایانه ها کنترل می شوند، کل روند کار نسبتاً سریع است. در نسخه نهایی، مانکن از عکس گرفته شده ویرایش می شود و یک آواتار مجازی جایگزین آن می گردد. این آواتار میتواند به گونه ای تغییر کند که نشان دهنده برند خاصی باشد. زمانیکه مشتری اندازه های خود را وارد سیستم می کند؛ مجموعه تصاویر دقیق آن دسته از مانکن هایی که اندازه آنها مشابه اندازه خریدار است، از پایگاه داده بازیابی شده و به مشتری نشان داده می شوند.

مدل های واقعی :
دو نوع مدل واقعی وجود دارد که هم اکنون استفاده از آنها در فروشگاه های آنلاین رایج است. در یک حالت، مشخصه های مدلی که لباس مورد نظر را به تن کرده است، به صورت کامل ذکر می گردد و در حالت بعدی جزئیات اندازه لباس مورد نظر به دقت ارائه می شود. برخی کسب و کارها مانند برندزون پا را فراتر از این گذاشته اند و تصویر لباس را بر تن چندین مدل در اندازه های مختلف ارائه می دهند. خریداران می توانند ویدئویی از هر کدام یک از مدل ها تماشا کنند و به صورت تعاملی تصویر مدل را دستکاری کنند یا آن را حرکت داده و بچرخانند، در نتیجه یک دید واقع بینانه از نمود لباس بر تن شخص واقعی به دست می آورند.

فروشگاه های آنلاین ایرانی با اتاق پرو آنلاین
در ایران ساخت این تکنولوژی به دلیل تخصصی بودن و دانش لازم بسیار نادر است اما وبسایت برندزون با شروع ساخت اتاق پرو آنلاین و ثبت برند و اختراع آن این طلسم را شکسته است. شما میتوانید هنگام خرید لباس آن را در اتاق پرو با جزئیات دقیق بررسی کنید تا هنگام خرید پوشاک دغدغه انتخاب سایز ، رنگ و اندازه بودن آن را نداشته باشید.

اتاق پروف آنلاین

amir