سیستم عامل تلویزیون هایسنس VIDA

مرکز Hisense در شانگداگ چین است Hisense یک شرکت چند ملیتی است که در بسیاری از کشورها دفتر دارد. هایسنس یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید تلویزیون، لوازم خانگی و تجهیزات ارتباط از راه دور محسوب می شود و متعلق به موسسات برجسته ای مانند Euromonitor ، IDG و انجمن الکترونیک مصرفی است. این شرکت چینی از نظر موسسه تحقیقاتی Euromonitor هنگ کنگIDG گروه بین المللی داده، یک گروه داده بین المللی مستقر در ماساچوست و انجمن الکترونیک مصرف کننده یکی از ۱۰ شرکت برتر در زمینه لوازم خانگی و الکترونیک است. در این مقاله از برند زون قصد داریم تا سیستم عامل VIDA بکار رفته در تلویزیون های هایسن را بصورت کامل و دقیق به شما معرفی کنیم.

سیستم عامل VIDAA چیست | ویژگی های سیستم عامل VIDAA | نصب برنامه در ویدا

ین شرکت قصد دارد از صفحه نمایش VA یا Vertical Alignment در تلویزیون های خود استفاده کند و عملکرد بهتری نسبت به شرکت های تولید کننده به ویژه LG داشته باشد. از فناوری Hisense Dual Cell برای بهبود کیفیت جزئیات استفاده می شود. در فناوری Dual Cell ، از یک صفحه نمایش بدون رنگ و با کیفیت کامل پیکسل های خاکستری استفاده می کند و بنابراین قادر به افزایش تعداد مناطق عملیاتی جداگانه به میزان ۲ میلیون ناحیه است.

سیستم عامل VIDAA

سیستم عامل رابط کاربر و تلویزیون برای استفاده از توابع هوشمند است. هر سیستم عامل باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا قابلیت استفاده و سهولت استفاده از تلویزیون را افزایش یا تسهیل کند. سیستم عامل باید سریع، دسترسی به برنامه و سهولت استفاده باشد. هایسنس از سیستم عامل ویدا در تلویزیون های خود استفاده می کند. این سیستم عامل به تازگی توسط Hisense مورد استفاده قرار گرفته است، مانند سایر سیستم عامل ها دارای سرعت، کیفیت و عملکرد بالایی است که به معنای اجرای هرگونه انتظار از این سیستم عامل است.

توابع و برنامه های جدید در تلویزیون های هایسنس

هایسنس از توابع و برنامه های جدید در تلویزیون های خود استفاده می کند. از ویژگی های سخت افزاری گرفته تا کیفیت تصویر و رابط هوشمند ، این شرکت رویکردی کاملاً متفاوت را در پیش گرفت. به عنوان مثال، شما از فن آوری Dual Cellبرای بهبود کیفیت تلویزیون های خود استفاده کرده اید، یا از سیستم عامل VIDAA برای عملکردهای هوشمند استفاده کرده اید. سیستم عامل Vidaa بسیار سریع است و برنامه ها را به خوبی روی آن نصب می کند. از طرف دیگر ، تنوع و در دسترس بودن آن قابل قبول است.

عملکردهایی مانند دستیار صوتی یا دستیار Google بر روی این محصولات اجرا شده است. سیستم عامل Vidaa به دلیل سرعت بالا شناخته می شود که در آن برنامه در ۳ ثانیه اجرا می شود.  قیمت تلویزیون های هایسنس کمتر از تلویزیون های ال جی یا تلویزیون های سامسونگ است و با ویژگی هایی که این تلویزیون ها دارند ، هنگام خرید تلویزیون می توانید از تمام مشخصات مارک ها به ویژه مشخصات هوشمند مطلع شوید.

ویژگی های سیستم عامل VIDAA

ابتدا باید تعریفی از اصطلاح سیستم عامل داشته باشیم. سیستم عامل یکی از مهمترین نرم افزارها در یک سیستم رایانه ای است و مسئولیت مدیریت منابع رایانه را بر عهده دارد. سیستم عامل Vidaa در تلویزیون هوشمند Hisense عملکردهای هوشمند خوبی را به شما ارائه می دهد. با استفاده از سیستم عامل Vidaa می توانید از طریق تلویزیون هوشمند Hisense به اینترنت دسترسی پیدا کنید ، برنامه های مختلف را بارگیری ، نصب و اجرا کنید و به راحتی از آنها استفاده کنید.

می توانید به فیلم های YouTube  دسترسی پیدا کنید، در وب گشت و گذار کنید و وضعیت هوا را بررسی کنید. برنامه های مختلف به شما امکان دسترسی به شبکه های اینترنتی مختلف را می دهند، از تماشای کارتون و فیلم گرفته تا اخبار و برنامه ها. از این ورزش لذت خواهید برد. تلویزیون های Hisense از Google Drive ، Dropbox و سایر قالب های ذخیره سازی ابری برای ذخیره سازی محتوای شما پشتیبانی می کنند.

برنامه های سیستم عامل ویدا

تلویزیون دارای این قابلیت حتی فناوری اشتراک صفحه را ارائه می دهد تا بتوانید محتوای هر محتوایی را از دستگاه تلفن همراه خود پخش کنید. به صفحه بزرگ تلویزیون بروید، آن را در صفحه بزرگتر تماشا کنید و از آن لذت ببرید. با این حال، با ویژگی هایی مانند Jump، می توانید به راحتی با یک کلیک و به سرعت در یک برنامه دیگر بین برنامه های زنده ، فیلم ها ، مرکز رسانه و برنامه ها جابجا شوید.برای دسترسی به Vidaa U در تلویزیون Hisense، به دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید. لیستی از برنامه های تلویزیون اسمارت ظاهر می شود و با استفاده از دکمه های جهت دار و OK می توان آن ها را انتخاب کرد. سیستم عامل Vidaa برنامه های زیر را ارائه می دهد :

بهترین سیستم عامل تلویزیون چیست؟ - تندیس کالا

نصب برنامه

روش نصب برنامه ها و بازی ها در تلویزیون Hisense بسیار پیچیده و دشوار نیست. کافیست وارد صفحه اصلی شوید و APPsNOW را انتخاب کنید تا به لیست برنامه ها و بازی ها در سیستم عامل Vida وارد شوید. بعد از پیدا کردن برنامه، هنگام انتخاب آن، پیام نصب در تلویزیون ظاهر می شود. به روزرسانی سیستم عامل Vidaa ویژگی های جدیدی را برای شما فراهم می کند که می توانید از آن استفاده کنید. دستیارهای صوتی مانند  Alexa Alexa و Google Assistant اکنون در سیستم عامل Vidaa نسخه ۳٫۰ ، در دسترس هستند. همچنین وجود قابلیت Device Detection به تلویزیون اجازه می دهد تا دستگاه های اصلی مانند کنسول بازی را هنگام وصل شدن به تلویزیون به طور خودکار تشخیص و نمایش دهد.

 

محمد محمدزاده