فناوریهای بکار رفته در یخچالهای ال جی

ال‌جی بیش از 50 سال است که یخچال‌ تولید و روانه بازار می‌کند؛ از جعبه‌های سرما بخش قدیمی گرفته تا مدل‌های پیشرفته و متنوع که هرسال جذاب‌تر از قبل می‌شوند. یخچال‌های ال‌جی همگام با پیشرفت تکنولوژی مجهزتر و مدرن‌تر می‌شوند. برخی از فناوری‌های به‌کارگرفته شده در محصولات ال‌جی را در ایران نیز مشاهده میکنیم، اما برخی دیگر از این آپشنهای یخچالهای ال جی مخصوص کشورهای دیگر است که احتمالاً حتی نامشان را هم نشنیده‌اید. ما در این مقاله از برند زون تمامی تکنولوژی‌های جالب یخچال‌های ال‌جی را برایتان معرفی کرده‌ایم.

فناوری InstaView Door-in-Door

در یخچالهای ال جی یک درب شیشه‌ای روی در یخچال نصب‌شده است که حسگرهای لرزشی دارد. اگر دو بار ضربه آرام به این شیشه بزنید، لامپ آن روشن می‌شود و می‌توانید محتویات داخل یخچال را ببینید. حتی با وصل شدن به اینترنت و بر اساس تنظیمات کاربر می‌تواند از فروشگاه آنلاین آمازون مواد غذایی سفارش دهد.فناوری Door-in-Door یخچال، دو درب اصلی دارد. وقتی یک درب را باز می‌کنید محفظه‌ای تعبیه‌شده تا مواد غذایی پرمصرف را درون آن بگذارید و با بقیه بخش‌های یخچال کاری نداشته باشید. مزیت این درب اضافه، صرفه‌جویی در انرژی و حفظ سرمای داخلی یخچال است. به کمک درب اضافه، درب اصلی یخچال کمتر باز و بسته می‌شود.

Door Cooling

(خنک کننده درب) در یخچالهای ال جی تضمین می کند که پس از باز کردن درب، داخل یخچال ال جی شما دوباره به سرعت خنک می شود. یکی از ویژگی‌های مفید جدیدترین یخچال‌های ال‌جی، +Door Cooling است. به لطف دمای ثابت، غذای شما مدت بیشتری تازه می ماند و یخچال انرژی کمتری مصرف می کند. در این مقاله می توانید نحوه عملکرد این تکنیک را بخوانید.

Door Cooling چگونه عمل می کند؟

Door Cooling یک جریان هوای سرد ایجاد می کند که پس از باز کردن درب، یخچال سریعتر خنک می شود. این جریان هوای سرد در جلوی یخچال از بالا به پایین و در تمام عرض دمیده می شود. محفظه های درب نیز در این فرآیند خنک می شوند. به این ترتیب نوسانات دمای یخچال به حداقل ممکن می رسد. عدم وجود نوسان دمایی در یخچال به معنای مزیت بزرگی برای غذای شماست. دمای ثابت تضمین می کند که مواد غذایی شما ماندگاری طولانی تری دارند. علاوه بر این، این تکنیک یک مزیت دیگر نیز دارد. کل یخچال خنک می‌شود، بنابراین نوشیدنی‌هایی که در قفسه های درب و یا قسمتهای پشتی یخچال هستند، به همان اندازه خنک هستند که نوشیدنی‌های وسط آن خنک هستند. با +Door Cooling، یخچال نیز 35 درصد سریعتر از یخچال های با سیستم های معمولی خنک می شود.

DoorCooling به سرعت فضای داخلی یخچال را به دمای مناسب باز می گرداند. به این ترتیب یخچال نسبت به مدل های دیگر انرژی کمتری مصرف می کند. علاوه بر این، یخچال صدای بسیار کمی با سطح صدای 36 دسی بل تولید می کند.

ویژگی Counter-Depth

در یخچال‌هایی که این ویژگی‌ را دارند از عمق یخچال حدود 25 اینچ، معادل 60 سانتی‌متر کم شده است. این ایده درواقع راهکاری در راستای بهبود طراحی داخلی آشپزخانه و دکوراسیون است. کم شدن عمق دستگاه باعث می‌شود تا یخچال هم‌سطح کابینت‌ها بیرون آمدگی داشته باشد و درنتیجه آشپزخانه زیباتر به نظر برسد. Ice & Water Dispenser درون یخچال، مخزن‌هایی برای دسترسی راحت به یخ و آب تعبیه‌شده است. به لطف وجود یخ‌ساز و آب‌ریز روی درب یخچال شما هرلحظه که اراده کنید آب یخ در اختیاردارید و خوبی‌اش این است که لازم نیست در یخچال را بازکنید. البته عموماً یخ‌سازها پس از مدتی خراب می‌شوند و به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند.

فناوری Door Cooling

این فناوری درواقع یک کانال اضافه است که از جایی در نزدیکی درب یخچال هوای سرد تولید می‌شود. در یخچال‌های معمولی، هوای سرد عموماً از کنار دیوارها تأمین می‌شوند. به ادعای کمپانی سازنده، به کمک این قابلیت مواد غذایی که در کنار درب یخچال قرار دارند سریع‌تر خنک می‌شوند اما کارشناسان بر این باورند که این فقط یک ادعای تبلیغاتی است و مزیت خاصی ندارد. Dual ace یک یخ‌ساز پیشرفته درون یخچال است که می‌تواند علاوه بر ارائه یخ به شکل مکعبی، آن را به‌صورت پودری و خردشده هم سرو کند.

تکنولوژی Dual Ice with Craft Ice به‌موجب این فناوری، یخ‌ساز یخچال می‌تواند یخ را به‌صورت توپ‌های گرد هم ارائه دهد؛ یعنی این یخ‌ساز فوق‌پبشرفته سه مدل یخ به شکل مکعبی، توپی و پودری ارائه می‌کند. فناوری CustomChill Drawer بین یخچال و فریزر یک محفظه‌ی اضافی وجود دارد که کاربر می‌تواند دمای داخلی آن را به‌دلخواه خود تنظیم کند. در این محفظه می‌توانید بطری‌های نوشیدنی یا تنقلات نگهداری کنید.

تکنولوژی SmartThinQ / wi-fi

یک ماژول وای‌فای درون یخچال تعبیه‌شده است که به کمک آن، کاربر می‌تواند یخچال را به اینترنت وصل کند. با نصب نرم‌افزار یخچال smartThinQ روی موبایل می‌توان وضعیت آن را از راه دورهم کنترل کرد. ENERGYSTAR Qualified یخچال‌هایی که این ویژگی را دارد نسبت به بقیه مدل‌ها مصرف انرژی کمتری دارند. Sabbath Mode این ویژگی مخصوص یهودی‌هاست و برای تعطیلات و شنبه‌های (سبت) پیروان این مذهب طراحی و ساخته‌شده است. با فعال کردن این گزینه، وقتی فرد درب یخچال را باز می‌کند، لامپ‌ها و کمپرسور یخچال روشن و فعال نمی‌شوند. ADA Compliant این ویژگی مخصوص معلولین ساکن کشور آمریکاست. با همکاری و همفکری سازمان حقوق معلولان آمریکایی، یخچال‌هایی با امکانات مخصوص برای این افراد ساخته‌شده. به‌طور مثال، قابلیت باز کردن درب یخچال از روی ویلچر، کنترل تنظیمات یخچال از روی ویلچر و …

هایژن فرش Hygiene Fresh

فناوری هایژن فرش HYGIENE FRESH در یخچال های ال جی

فناوری هایژن فرش چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چرا کمپانی ال جی در یخچال های خود از آن استفاده می کند؟

در این نوشته قصد داریم در مورد هایژن فرش و سوالاتی که ممکن است برای اکثر خریداران یخچال ال جی پیش بیاید جواب بدهیم، با بخش مقالات برند زون همراه باشید.

سیستم هایژن فرش در یخچال های ال جی

یخچال های Door-In-Door  الجی با فیلتر Innovative Hygiene Fresh + به طور خودکار پاکیزگی هوای داخلی خود را تضمین می کند و هوا را در داخل تازه و بهداشتی نگه می دارد.
LG قبل از اینکه روند تولید محصولات سلامت محور در جهان ظهور کند، سلامت و بهداشت در تولیدات خود را اولویت بندی کرده است. مدیر کل بخش لوازم خانگی الکترونیک الجی گفت: معرفی یخچال های Door-In-Door  الجی با ویژگی هایژن فرش در نقطه اوج روند تحقیق و توسعه است.
این روند باعث شده است که ما یک سیستم تصفیه هوا برای یخچال و فریزر بهینه سازی کنیم. فیلتر هایژن فرش در بسیاری از موارد، کمک می کند که غذا را تازه تر و به مدت طولانی نگه دارید.
تبرید (یا سردسازی؛ ایجاد شرایط مناسب برای کاهش دمای یک مکان نسبت به محیط آن) برای جلوگیری از رشد باکتری ها و میکروب ها در مواد غذایی استفاده می شود، اما بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که باکتری ها می توانند در داخل یخچال نیز قرار بگیرند. این به این معنی است که یخچال ها مانند هر وسیله دیگری باید به طور مرتب تمیز شوند. برای نجات  مصرف کنندگان از این مشکل، LG قادر بود با سیستم هایژن فرش Hygiene Fresh، که یک سیستم فیلترینگ پنج مرحله ای است را ارائه دهد که به طور فعال هوای آلوده را از یخچال و فریزر می گیرد و از طریق فیلترهای قدرتمند تصفیه می کند.
هایژن فرش مانند یک تصفیه کننده هوا در یخچال کار میکند، به این معنی که غذا می تواند در هوای تمیزتری نفس بکشد و برای مدت طولانی تر تازه  بماند. به عنوان یکی از اولین سیستم های تصفیه هوا در یخچال و فریزر از عصاره جین سنگ و ضد باکتری مستقل، رطوبت، هوای خنک کننده منحصر به LG ساخته شده که گرد و غبار،  قارچ، باکتری ها و بوها را از طریق 4 مرحله فیلتراسیون کاهش میدهد.
علاوه بر این، یخچال و فریزر الجی 99.999٪ از باکتری ها را در داخل یخچال استریل می کند و این توسط سازمان تأیید کیفیت و ایمنی انگلستان تأیید شده است. ارتقاء هایژن فرش پلاس، سیستم تصفیه هوا با استفاده از فیلترهای چند لایه و فن اختصاصی؛ برای کمک به استریل کردن و حذف باکتری ها، ویروس ها و بوهای بد از داخل یخچال می باشد. سیستم پیشرفته LG از یک فرآیند پنج مرحله ای بسیار موثر برخوردار است. کاتالیزور دوتایی و چراغ UV کمک می کند تا 99.999 درصد از باکتری ها را از بین ببرد در حالیکه دوزهای کربن دوگانه ، کربن موجودات اسیدی و قلیایی را که توسط سبزیجات و ماهی های فاسد تهیه می شود کاهش می دهد. فیلترهای موجود در Hygiene Fresh + طول عمر طولانی دارد و برای مدت قابل توجهی در این یخچال تعبیه شده اند.

 

عکس در مورد فرش هایژن یخچال

 

کاهش هزینه ها با سیستم هایژن فرش

این به معنای راحتی بیشتر و هزینه کمتری برای مصرف کننده است. نسل جدید هایژن فرش ، سیستم تصفیه هوا با استفاده از فیلترهای چند لایه و فن خنک کننده برای کمک به حذف گرد و غبار، اسپور ها و بوهای داخلی داخل یخچال میباشد.  این سیستم از فرآیند 5 مرحله ای بسیار موثر استفاده می کند که شامل UV LED می شود و 99.999 درصد از باکتری های مضر را که معمولا در داخل یخچال ها یافت می شود حذف می کنند. علاوه بر این، ورژن جدید هایژن فرش راحتی بیشتری را ارائه می دهد، زیرا کاربران نیازی به تغییر یا جایگزینی هر فیلتر ندارند. فناوری هایژن فرش الجی توسط Intertek، (یک سازمان آزمایشی ایمنی و کیفیت محصول جهانی) آزمایش شده است.

نکات نصب سیستم هایژن فرش در یخچال ال جی

قبل از نصب یا استفاده از محصول، دفترچه راهنمای محصول را با دقت مطالعه کنید تا از محصول دقیقا همانطور که در نظر گرفته شده استفاده کنید. فیلتر HYGIENE FRESH یک تابع ضد باکتریایی برای از بین بردن باکتری ها در داخل یخچال و یک عمل ضدعفونی کننده برای حذف بوهای بد است. این تابع توسط موسسات مجاز تست شده است. برای فعال سازی حالت هایژن فرش: برای استفاده از فیلتر هایژن فرش دکمۀ روی پانل صفحه نمایش در قسمت جلوی درب را فشار داده و حالت AUTO یا POWER را انتخاب کنید. به محض این که این دکمه را فشار دهید فیلتر HYGIENE FRESH به OFF ،  AUTO ، POWER و OFF سویچ میکند(تغییر میکند).
نکته : هنگامی که کاربر به حالت AUTO یا POWER سوئیچ می کند، LED اطراف فیلتر نیز روشن میشود. (درب را باز کنید و بررسی کنید که چراغ اطراف فیلتر نیز روشن است). انگشت خود و یا اشیای خارجی را روی فن قرار ندهید زیرا باعث آسیب یا سوء عملکرد آن می شود.
احتیاط 2 :
HYGIENE FRESH را با آب نشورید! زیرا ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن شود.
این فیلتر ممکن است برای همه ی باکتری ها موثر نباشد.
هایژن فرش برای حذف باکتری هایی موثر است که بر روی غذاهای موجود در یخچال قرار دارند.

 

عکس در مورد فرش هایژن یخچالHygiene fresh تنها یک فیلتر نیست . این فیلتر از چهاربخش عمده شامل یک کیت فیلتر 4 لایه جهت از بین بردن غبار ، قارچ ، باکتری و بوی نامطبوع ،فن منحصر به فرد ،کانال مکش هوای داخل یخچال به منظور تصفیه هوا و یک فیلتر با پوشش CT1789 می باشد. . فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh باکتریهای داخل یخچال را از بین برده و هوای پاک و تازه برای مواد غذایی مهیا می کند.

منبع: lg

محمد محمدزاده