نگهداری های اصولی و مناسب یخچال

نگهداری های اصولی و مناسب یخچال

چگونه از یخچال و فریزر خود مراقبت کنیم؟

یخچال از کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه است که برای نگهداری مواد غذایی از آن استفاده می شود . برای طولانی شدن عمر این وسیله مهم در خانه باید نکاتی را رعایت کنیم زیرا اگر مراقبت های لازم برای این وسیله انجام نشود هزینه زیادی را برای تعمیر و خرید دوباره آن باید بپردازیم . در این بخش از نکات خانه داری برندزون ، با مهم ترین اصول مراقبت از یخچال و فریزر آشنا شوید و عمر این وسایل خود را بالا ببرید.

نگهداری های اصولی و مناسب یخچال
نگهداری های اصولی و مناسب یخچال

کویل ها را تمیز کنید

اگرچه ممکن است کویل ها را نتوانید ببینید، اما دور نگه داشتن آنها از گرد و غبار و موی حیوان خانگی کمک می کند تا یخچال و فریزر راحت تر و کارآمدتر عمل کند. کویل ها معمولا در قسمت پایین دستگاه یا در قسمت پشتی قرار دارند. اگر کویل ها در قسمت عقب هستند، ممکن است مجبور شوید یخچال را بچرخانید یا جابجا کنید، این کار همچنین امکان می دهد کف زیر یخچال را تمیز کنید.

برای این کار می توانید یک وسیله مخصوص تمیز کردن سیم پیچ خریداری کنید، اما یک جارو برقی یا یک برس سخت نیز می تواند این کار را انجام دهد. کافی است برس یا قلم مو را زیر و روی سیم پیچ ها بکشید و گرد و غبار را از بین ببرید. فن کندانسور را نیز تمیز کنید. کویل ها باید سالی یک یا دو بار به این روش تمیز شوند و در صورت داشتن حیوانات خانگی اینکار را باید بیشتر انجام دهید.

 

دمای یخچال را حفظ کنید

دما را در بخش های یخچال و فریزر چک کنید. این امر برای حفظ مواد غذایی و کمک به عملکرد یخچال بسیار مهم است. محفظه یخچال باید حدود 37 تا 40 درجه فارنهایت باشد و فریزر باید در صفر درجه فارنهایت تنظیم شود. اگر مدل قدیمی تری دارید یا گمان می کنید یخچال یا فریزر شما به درستی خنک نمی شود، می توانید یک دماسنج یخچال که در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی موجود هست، خریداری کنید.

واشر درب را بررسی کنید

اگر واشر شما به خوبی آب بندی نشده باشد، هوای سرد فرار خواهد کرد و این باعث می شود یخچال سخت تر کار کند و از انرژی بیشتری برای حفظ دمای مناسب استفاده کند. واشر را برای نشانه های سایش و پارگی بارها و بارها بررسی کنید. اگر ترک خورده یا پوسیده شده است، برای جلوگیری از بروز مشکلات یخچال باید آن را تعویض کنید. به عنوان بخشی از کارهای معمول نگهداری یخچال خود، حتما واشر را مرتبا با آب گرم و صابون تمیز کنید تا در جلوگیری از آسیب رساندن به آن جلوگیری شود.

فیلترها را عوض کنید

بسیاری از مردم نمی دانند که یخچال ها و دستگاه های توزیع آب معمولا دارای فیلترهایی هستند که نیاز به تعویض دارند. دستورالعمل های سازنده خود را برای توصیه های خاص و اطلاعات جایگزینی برای مدل یخچال بررسی کنید. با تغییر فیلترها، به تمیز نگه داشتن دستگاه پخش کننده آب و عملکرد مؤثر آن کمک می کند. یک راه برای به یاد آوردن زمان تعویض فیلترهای یخچال این است که همزمان با دیگر دستگاه هایی که نیاز به تعویض فیلتر دارند، این کار را انجام دهید.

یخچال را هم سطح زمین قرار دهید

اگر یخچال و فریزر در سطح نباشد، ممکن است درب آن به طور کامل بسته نشوند و ممکن است موتور مجبور به فشار غیرضروری شود. از یک ابزار سطح در قفسه‌ ها برای بررسی موقعیت یخچال استفاده کنید. اگر لازم است که دستگاه را در همه طرف نگه دارید، تا آن را به درستی تنظیم کنید.

غذاها را بپوشانید

مواد غذایی را به درستی در ظروف نگهداری کنید و آن‌ها را با روکش مناسب و یا پوشش پلاستیکی بپوشانید. این کار به کاهش رطوبت در یخچال کمک می‌کند.

یخچال را پر کنید

ممکن است نخواهید که یخچال یا فریزر شما خیلی شلوغ باشد، اما پر کردن آن کمک می کند که یخچال بهتر خنک شود و کارآمدتر باشد. هنگام پر کردن یخچال و فریزر، مراقب باشید که دریچه ها را مسدود نکنید.

غذای گرم در داخل یخچال قرار ندهید

قرار دادن غذای گرم،باعث می شود که بخار غذا در داخل یخچال پخش شود و به دنبال آن دمای یخچال افزایش یافته و یخچال سخت تر کار کند. در حالی که حفظ سلامت مواد غذایی بسیار مهم است، چند دقیقه زمان بگذارید تا مواد قبل از آنگه در یخچال بگذارید، خنک شوند.

نگهداری های اصولی و مناسب یخچال
نگهداری های اصولی و مناسب یخچال

دیگر نکات برای مراقبت صحیح از یخچال

  • تا جایی که ممکن است یخچال را از اجاق گاز یا منبع گرمایش قرار دهید. اگر یخچال و فریزر نزدیک به هر یک از این وسایل تولید گرما باشد، فقط باید سردتر کار کنید تا گرمای کمتری را در محیط ایجاد کنید.
  • برای اینکه دستگاه کارایی بهتری داشته باشد، سعی کنید اطراف یخچال و روی آن خالی باشد. وجود کابینت و وسایل دیگر مانع از عملکرد صحیح آن می شود.

حتی اگر نگهداری پیشگیرانه معمولی انجام می دهید، به علائم هشدار دهنده که ممکن است نشان از اختلال در عملکرد یخچال باشد، توجه کنید:

  • مواد غذایی و آشامیدنی به اندازه طبیعی سرد نیستند
  • بستنی نرم است
  • یخ ها ذوب می شوند
  • غذا زود از بین می رود
  • آب اطراف یخچال را پر کرده است
  • صداهای غیر معمول از یخچال می آید
  • از بین بردن یخ یخچال فریزها به صورت دستی:
  • هنگامی که یخ در دیواره های داخلی فریزر به ضخامت یک و نیم اینچ (یا کمی بیشتر از یک سانتی متر) انباشته می شود ، غذا را از یخچال / فریزر بیرون بیاورید، ترموستات را خاموش کنید یا دستگاه را از برق جدا کنید و اجازه دهید تمام یخ ها ذوب شود.هنگامی که یخ به طور کامل ذوب شد، دستگاه را به برق بزنید، منتظر بمانید تا به دمای خود برسد و غذا را داخل بگذارید.یخچال و فریزر خود را یخ زدایی کنید اگر یخچال و فریزر یخ زدایی خودکار دارد، نیازی به انجام این کار ندارید ؛ هر شش تا هشت ساعت، یخچال کمی سرد می شود تا ذوب شدن یخ زدگی روی کویل ها را خنثی کند در نتیجه یخچال فریزر آب می دهد.
  • اگرچه آب تبخیر می شود، لازم است که به طور منظم ظرف را برای جلوگیری از بو و رشد باکتری ها تمیز کنید و برای تمیز کردن آن از آب گرم و مقدار کمی مواد شوینده استفاده کنید. کتابچه راهنمای دستورالعمل های خاص مربوط به این ارائه شده است، اما در بیشتر مدل ها، با جدا کردن کوره پایین و کشیدن ظرف، می توانید به ظرف دسترسی پیدا کنید.

نکات کلیدی دیگر برای مراقبت از یخچال و فریزر

  • برای اینکه فریزر بر اثر نور خورشید آسیب نبیند ، بهتر است آن را کنار پنجره قرار ندهید .
  • برای جریان یافتن هوا در پشت فریزر، باید 20 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
  • فریزر و یخچال باید از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز ، بخاری و شوفاژو… دور باشند.
  • از قرار دادن وسایل تزیینی مانند گلدان و مجسمه بر روی فریزر و یخچال های ساید جدا خودداری کنید.
  • 3 ماه یک بار و حداکثر هر 6 ماه یک بار فریزرهای برفک زا را تمیز کنید.
  • برای کاهش صدا و جلوگیری از فشار بر موتور، باید یخچال شما تراز باشد.
  • با توجه به دمای هوا درچه فریزر را تنظیم کنید .
  • مواد غذایی مختلف را با هم در طبقات نگذارید و بهتر است موادی مانند گوشت و مرغ و ماهی را در طبقات بالا و سبزیجات را در طبقات پایین تر بگذارید .
  • مواد غذایی را که در فریزر میگذارید حتما باید نایلکس داشته باشند تا طعم و بوی مواد دیگر را به خود نگیرند.
  • بر روی مواد غذایی تاریخ درج کنید و بهتر است مواد غذایی را برای مدت طولانی نگه ندارید.
  • ظروف شیشه ای برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات و خشکبار مناسب نیستند.
  • برای قرار دادن مواد غذایی درون فریزر بگذارید تا کاملا سرد شوند و هوای داخل بسته های مواد غذایی را خارج کنید .

 

محصول جارو شارژی ایستاده فکر – fakir Inovator X Plus 7286 را پیشنهاد می کنیم

منبع : LG

کلیدواژه : یخچال
amir