نرم افزار مدیریت هوشمند گوگل هوم

در سال های اخیر، هوش مصنوعی و مدیریت خانه هوشمند بسیار توسعه یافته و شاهد پیشرفت چشم گیری بوده. به صورتی که اکثر شرکتهای بزرگ دنیا  به امر اهمیت زیادی میدهند. شرکت گوگل از پیشتازان این صنعت هستند و هر ساله محصولات جدیدتر را به بازار عرضه میکنند. نرم افزار هوشمند گوگل هوم نیز از این دسته است که می‌توانید از اپلیکیشن گوگل هوم برای هوشمند کردن واقعی خانه هوشمندتان استفاده کنید. این اپلیکیشن به غیر از محصولات گوگل از محصولات مختلف دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

لوازم خانگی هوشمند روزبروز بیشتر و پیشرفته تر می‌شوند و حالا دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های اختصاصی بی شماری برای خانه‌های هوشمند طراحی شده است. اگر برای هر دستگاه از یک اپلیکیشن جدا استفاده کنید، خیلی زود کار کردن با آنها برای شما مشکل آفرین می‌شود. خوشبختانه اکثر شرکت‌ها قابلیت پشتیبانی از دستیار هوشمند گوگل را در محصولاتشان پیاده سازی کرده اند. به این ترتیب می‌توانید همه دستگاه‌های خانه هوشمندتان را به یک اپلیکیشن قدرتمند یعنی گوگل هوم متصل کنید.

اپلیکیشن گوگل هوم چیست؟

اپلیکیشن گوگل هوم چیست و چه کاربردی دارد؟ - روکیدا

گوگل هوم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای خانه‌های هوشمند است. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از دستیار گوگل را دارد و با استفاده از آن می‌توانید هزاران دستگاه هوشمند مثل دوربین، لامپ و اسپیکر را کنترل کنید به این شرط که از دستیار گوگل پشتیبانی کنند. با این اپلیکیشن می‌توانید به دستگاه‌های هوشمند پیشرفته گوگل مثل دستگاه‌های گوگل هوم یا نست، کروم کست و نست کم متصل شوید اما خیلی از محصولات هوشمند سایر شرکت‌ها هم با گوگل هوم کار می‌کنند. هنگام خرید دستگاه‌های هوشمندی از برندهایی غیر از گوگل مطمئن شوید که دستگاه موردنظرتان از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن برای سرویس‌هایی مثل رویدادهای تقویم، لیست کارها و حساب‌های چند رسانه‌ای مفید است. با استفاده از گوگل هوم می‌توانید انواع سرویس‌ها و دستگاه‌های هوشمند را به صورت رایگان مدیریت کنید. البته باز هم باید هزینه سرویس‌هایی مثل نت فلیکس، اسپاتیفای و هولو را برای استفاده از آنها بپردازید.

دانلود: گوگل هوم برای اندرویدiOS (رایگان)

گوگل هوم برای چه کسانی مناسب است؟

همه کاربرانی که به دنبال ساده سازی مدیریت دستگاه‌های خانه هوشمند هستند می‌توانند از اپلیکیشن گوگل هوم استفاده کنند. همچنین می‌توانید با گوگل هوم در سرویس‌های چند رسانه‌ای عضو شده و آنها را به دستگاه‌های خانه هوشمندتان متصل کنید. برای استفاده از اپلیکیشن گوگل هوم باید یک حساب گوگل داشته باشید. می توانید به راحتی یک حساب جی میل رایگان بسازید تا از گوگل هوم استفاده کنید. بهتر است برای این کار از یک حساب جی میل شخصی استفاده کنید نه حسابی که مدرسه یا محیط کار برای شما ساخته است.

اگر دستگاهی با قابلیت پشتیبانی از دستیار گوگل دارید، می‌توانید از اپلیکیشن گوگل هوم برای کنترل آنها استفاده کنید:

  • سرگرمی: گوگل تی وی/ کروم کست، صفحه نمایش و اسپیکر.
  • ابزارهای کاربردی: زنگ در، چراغ هوشمند، پریز برق، حسگر، وای فای و ترموستات.
  • امنیت خانه هوشمند: هشدار دود و مونوکسید کربن، قفل و دوربین.

کاربردهای گوگل هوم

اپلیکیشن گوگل هوم بسته به اینکه چه سرویس‌ها و دستگاه‌های هوشمندی داشته باشید، کاربردهای بی شماری دارد که پرکاربردترین آنها عبارتند از:

  1. تنظیم دستگاه‌های هوشمند گوگل مثل Nest Audio، Nest Hub Max، Chromecast، Nest Cam و غیره.
  2. تماس ویدیویی رایگان با شماره‌های محبوب خودتان با استفاده از اپلیکیشن گوگل هوم، گوگل دئو، نست اودیو با یک فرمان.
  3. استفاده از اپلیکیشن گوگل هوم به عنوان ریموت کنترل دستگاه‌های شخص ثالث سازگار با دستیار گوگل.
  4. آموزش دادن دستیار گوگل برای قوی تر شدن و کار کردن طبق سلایق شما.
  5. دعوت از اعضای خانه برای پیوستن به خانه هوشمند خودتان و کنترل کردن دستگاه‌های خانه هوشمند شما.
  6. همگام سازی اسپیکرهای هوشمند مختلف برای ایجاد یک گروه اسپیکر. با این روش می‌توانید در اتاق‌های مختلف یک موزیک واحد پخش کنید یا از اسپیکرها به عنوان سیستم درباز کن (intercom) استفاده کنید.
  7. ایجاد یک Home دوم برای افرادی که یک خانه دوم هم دارند و کنترل راحت تمامی دستگاه‌های هوشمند با یک اپلیکیشن.
  8. اضافه کردن سرویس‌های پخش موزیک هنگام تقاضا و استفاده از آنها در Nest Audio. گوگل هوم از سرویس‌های مهمی مثل اسپاتیفای، یوتیوب و پاندورا پشتیبانی می‌کند.
  9. اضافه کردن اشتراک سرویس‌هایی مثل نت فلیکس، هولو و یوتیوب پریمیوم.
  10. مدیریت پاداش‌ها و تخفیف‌ها در سرویس‌ها و کانال‌های مختلف.

 

منبع: google

محمد محمدزاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *